Likvidácia divadla Málo ľudí na
Slovensku
malo šťastie postaviť si, alebo lepšie povedané -
prispôsobiť si na svoj obraz
a na svoje potreby nejaký pôvodne nedivadelný
priestor. Stoka bola tým šťastným
príkladom, keď sa to podarilo. Bolo to v dvoch fázach.
Najprv v roku 1992, keď
sme si dali osadiť veľké šíny na steny,
ktoré nám umožnili vešať takmer
kdekoľvek v priestore hlavne reflektory, elektrické vedenia, ale
aj inú
potrebnú divadelnú techniku. Jednak oceľové
lanká, aby sme mohli zavesiť
množstvo variácií čiernych závesov, logá
nadácií a občas sa na to vešali aj
účinkujúci herci. Vtedajšie okná sme zatemnili
čiernym menčestrom, a po
zavesení reflektorov, pripravení zvuku a umiestnenia
praktikáblov (to sú stupne
rôznej výšky, ktorá nám vytvorili hľadisko,
sme mohli začať hrať divadlo. Potom
sa handry schovali a okná opäť prepúšťali svetlo do
sály. ![]()
Tu
je fotografia z historických čias, pravdepodobne z roku 1993,
keď prvá stokárska partia (zľava: Lucia Piussi, Erika
Lásková (vtedy ešte
Fábryová, Veronika Turanová, Jozef Chmel, Ingrid
Hrubaničová, Laco Kerata a
Vlado Zboroň, šecia sú viac-menej odzadu a Ľúbo Burgr,
jediný odpredu) skúšala
Koncert Stoky. V rokoch 1996 a 97
sme sa pustili do zásadnej prestavby. Okná sme
zamurovali, na zem sa položila
palubovka, Urobila sa kompletne nová elektrika v celej budove,
tak isto ako
divadelná a v apríli 97 sme začali fungovať v celkom
komfortnom priestore.
Zároveň sme otvorili aj krčmu a tak sme sa stali čiastočne
nezávislí od dotácií
a bolo to naše šťastie, pretože dotácií bolo stále
menej, neskôr žiadne a my
sme napriek tomu dokázali fungovať, ba aj vytvárať
nové inscenácie. Trvalo to až do
tohto roku.
Lucia Piussi balí rekvizity
z inscenácie Impasse.
B. Uhlár sníma
reflektory.
Divadelná technika
pripravená na transport.
Toto je zvyšok režjného
pultu, z ktorého sme
Denisa Falbová a Erika
Lásková pri balení všetkého.
Zbalili sme aj "požiarnu techniku",
aj obrázky z výstavy.
Pri odinštalovávaní
kábeláže mi bolo obzvlášť smutno.
Lucia Piussi balí
káble javiskového svetla.
Cítil som sa ako Izák,
ktorý
si nesie na chrbte drevo na svoje upálenie. A možno aj preto,
som si nechal nádej, že v istom okamihu zasiahne On
prostredníctvom anjela a
zvráti svoje rozhodnutie.
|